Roelof Hartstraat 74 Amsterdam

020-8452075info@poolofideas.nl
header image
big icon

Branding - Merkpositonering - Merkidentiteit

Hotel James - branding & merkidentiteit

Creative studio - Amsterdam

“Enjoy the warm ambiance, the comfortable luxury and the special services of The James”

Midden in het bruisende centrum van Rotterdam, tussen de Coolsingel, de Meent en de Lijnbaan vind je Hotel The James. De combinatie van de stijlvolle inrichting van een design hotel met de hoogste level van gastvrijheid is uniek in het driesterren segment. 

 

Pool of Ideas mocht de merkidentiteit van dit prachtige hotel ontwikkelen. Het concept? Dat begon allemaal bij de realisatie dat een goed begin van de dag, al begint bij de avond ervoor. Hoe sluit jij je dag af? Hoe kom jij tot rust na een drukke, enerverende dag in de stad? “Enjoy the warm ambiance, the comfortable luxury and the special services of The James”. Dat is de slogan en tevens de kern van de merkpositionering die we voor het hotel hebben ontwikkeld.

De merkidentiteit van de James draait om comfort, warmte en luxe. Dit komt terug in de customer experience maar ook in alle merk uitingen; van de typografie, tot het kleuren pallet en de signing in het hotel.

 

De luxe en weldaad die The James haar gasten biedt hebben we tevens vertaald in het logo.
De achtergrond heeft een zijden structuur wat verwijst naar het luxe hotel gevoel. De uitgesproken letters A en M verwijzen naar de tijdsaanduiding After Midnight, net als het wijzertje van een klokje. En het beeldmerkje met de strepen? Dat is een grafische vertaling van het icoon van Rotterdam; de Erasmus brug. Alle elementen die kenmerkend zijn voor de identiteit en terug te vinden zijn in alle merkcommunicatie, die ons creatieve team voor The James heeft ontwikkeld.

 

Bekijk hier ons portfolio

Get in touch

previous arrow
next arrow
Slider